Orzechy włoskie to nie tylko smaczny dodatek do deserów i ciast, ale także bogate źródło witamin i minerałów. Zawierają m.in. witaminę E, magnez, żelazo, fosfor i wapń. Są także dobrym źródłem białka i błonnika.

Właściwości orzechów włoskich sprawiają, że są one cennym dodatkiem do diety profilaktycznej w schorzeniach takich jak osteoporoza, cukrzyca, a także miażdżyca i choroby układu krążenia. Zawarty w nich magnez pomaga zwalczać stres i depresję. Ponadto orzechy mają działanie przeciwzapalne i przeciwzakrzepowe, obniżają też ciśnienie krwi.

Czy można jeść codziennie orzechy włoskie?

Zdaniem dietetyków to zupełnie w porządku. Jednak warto pamiętać, aby nie przekraczać zalecanej ilości – czyli 7 całych orzechów łuskanych. Taka porcja dostarcza organizmowi wszystkich potrzebnych składników, a jednocześnie nie powoduje negatywnych konsekwencji. Można więc jeść bez obaw codziennie po kilka orzechów włoskich i cieszyć się ich dobroczynnymi właściwościami.

Jak prawidłowo jeść orzechy włoskie?

Kupując orzechy włoskie, trzeba wiedzieć jakie są ich właściwości i zastosowania oraz jak je prawidłowo spożywać. Znajdują się one bowiem na liście produktów, których należy spożywać ostrożnie ze względu na ich dużą zawartość tłuszczu. Pomimo tego, orzechy mają bardzo dużo witamin i minerałów, które są niezbędne w codziennej diecie. Dlatego też warto je spożywać, ale trzeba to robić umiejętnie. Orzechy można dodawać do owsianki lub blendować wraz ze śmietaną i mlekiem roślinnym np. sojowym lub kokosowym

Czy można jeść dużo orzechów włoskich?

Są one oczywiście doskonałym źródłem wielu ważnych składników odżywczych, ale są bardzo wysokokaloryczne – ok 645 kcal na 100 g. Taka ilość może być zbyt duża dla niektórych osób. Porcja 30 g na dzień jest wystarczająca by pokryć zapotrzebowanie.

Czy można jeść orzechy włoskie na noc?

Oczywiście, że tak! Wszyscy wiemy, że orzechy są bogate w witaminy i minerały, ale mało kto wie, że są także bogate w tryptofan – aminokwas odpowiedzialny za produkcję melatoniny, hormonu odpowiedzialnego za rytm dobowy organizmu (w tym sen). Dlatego też jest to idealny wybór na kolację. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z ilością – zalecana dzienna porcja to około 30-50 g.

Jakich orzechów unikać?

Wszystkich. Może się okazać, że dziecko jest uczulone na każdy z nich, a nie tylko na jeden gatunek. Z tego powodu lepiej unikać wszelkich orzechów w diecie dziecka do momentu aż alergolog stwierdzi, że to bezpieczne.

Jakie orzechy są dobre na mózg?

Otóż orzechy włoskie. W stosunku do orzechów laskowych, pistacji czy arachidowych orzech włoski zawiera szczególnie duże ilości dobroczynnych, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które korzystnie wpływają na pracę mózgu. To właśnie dlatego orzechy włoskie są szczególnie polecane osobom uczącym się – podpowiada Katarzyna Zadka.

Czy orzechy włoskie są tuczące?

Właściwie to nie sam orzech odpowiada za ewentualną nadwyżkę kilogramów, a raczej to co do niego dodamy. Gdy przytyjemy po Orzechach Włoskich, to jest to wina użytego masła lub mleka. Same Orzechy Włoskie dostarczają średnio 553-718 kcal. Z reguły są bogatym źródłem tłuszczów, ale są to głównie nienasycone kwasy tłuszczowe. Rezygnując więc ze spożywania tych owoców możemy naprawdę narazić się na poważne problemy ze zdrowiem – warto więc ograniczyć się do jedzenia ich 1-2 razy w tygodniu.