Pełni w organizmie wiele kluczowych funkcji, bierze udział w regulowaniu poziomu cholesterolu czy budowaniu otoczki komórek nerwowych. Dzięki temu lecytyna wspomaga procesy myślowe, wpływa na poprawę pamięci i koncentracji, działa także korzystnie na pracę serca i wątroby.

Czy lecytyna pomaga?

Lecytyna korzystnie oddziałuje na funkcjonowanie organizmu. Nie tylko świetnie wpływa na pamięć i koncentrację, ale także obniża poziom złego cholesterolu oraz wspomaga regenerację wątroby. Możesz ją znaleźć w takich produktach jak np. soja, żółtka jaj, rzepak lub słonecznik.

Z czego robi się Lecytyne?

Lecytynę można spotkać przede wszystkim w pożywieniu. Bogate w nią są soja i rzepak, żółtka jaj, wątroba, pieczywo pełnoziarniste oraz orzechy. Oprócz tego znajduje się również w specjalnych suplementach diety dostępnych w aptece lub w sklepach medycznych bez recepty.

Co to jest emulgator lecytyna?

Jest składnikiem błon komórkowych i jest odpowiedzialna za przepuszczalność, fosforylację oksydacyjną, fagocytozę czy też przewodnictwo elektryczne. Lecytyna jest naturalnym emulgatorem. Stanowi gęstą, lepką, mazistą ciecz. Charakteryzuje się nieco bursztynowym kolorem i może mieć nieco orzechowy posmak.

Czy lecytyna pobudza?

Lecytyna pobudza układ nerwowy, wspomaga koncentrację i procesy zapamiętywania. Bierze udział w procesach przemiany materii oraz stanowi ochronę ścian żołądka i wątroby. Lecytyna wspomaga wchłanianie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i uczestniczy w gospodarce cholesterolem i podnosi sprawność krążenia krwi.

Jaka dawka lecytyny dziennie?

Zalecaną dawką dziennie jest 1200-2400 mg lecytyny na dobę. Warto wiedzieć, że lecytyna występuje naturalnie w produktach spożywczych i w ten sposób można uzupełnić jej niedobory. Bogatym źródłem lecytyny są żółtka jaj, nasiona soi i słonecznika.

Czy lecytyna Slonecznikowa jest szkodliwa?

W czasie większego deficytu (np. przed egzaminami) można zwiększyć dawkę suplementacji, jednak nie należy przekraczać ilości 5000–6000 mg na dobę. Generalnie lecytyna uważana jest za substancję bezpieczną, niemniej jednak trzeba mieć na uwadze, że stosowanie jej w zbyt dużej ilości może powodować skutki uboczne.